dimarts, 24 de novembre del 2009

Debats.

Descripció de la classe feta el 23-10-09:
Avui la Lluïsa ens ha ficat en vídeo per veure com anaven els debats.
La classe ha comensat am una breu explicació de com havíem de fer nosaltres els debats (en grups de 10 persones i que el debat durés 20 minuts). Els grups ja els teniem fets i vam endinsarnos en el vídeo. Aquest vídeo es veia la final entre Universitat de Barcelona i la Pompeu Fabra. Amb la representacio d'aquest debat es pot observar:
-> Funcionament:
Hi han dos equips que ha de treballar un tema, (en el vídeo el tema era l'accés a l'habitatge). Uns minuts avans de començar el debat per sorteig es diu qui ha de fer el debat a favor i en contra per sorteig
-> Integrans:
2 Equips. cada equp està composat de 5 integrans.
2 Oradors, un d'ells és el capità de l'equip.
2 investigadors i un reserva.
-> Torns:
Hi ha dos torns d'introducció ( es sorteja l'escola que comença.), dos vegades, (4 torns) , de 6 minuts per contrarrestar i refutar el que diu l'equip contrari, una conclusió de 3 minuts per grup del debat.

Un cop vam veure el vídeo ens va recordar la importància dels blogs i va acavar la classe.

Aprofundiment:
Amb aquest debat hem pogut veure que ens hem de preparar molt el tema, tant els punts forts com els débils per que fins l'últim moment no saps que has de defençar, això va molt bé per que d'aquesta manera pots veure els punts débils de l'altre equip. També s'ha vist que és molt important intervenir mentres els altres estan contrarrestan perque aixís demostres que: estàs atent i saps del que parlen.
Una pàgina web que ens va recomanar per veure lligues de debats i apendre com funcionen es: www.vives.org i enllaçar amb lligues de debat.

Reflexió:
Nosaltres haurem de fer un debat adaptat, soposo que farem les mateixes intervencions però més curtes. Al estar preparat hem pensat que potser es perdà la màgia les intervencions o de les idees que contrarresten totalment i que deixen pel terra una teoria que hem construït, per aquest motiu ens hem reunit i hem pensat que seria millor fer com si fóssim dos equips diferents de devó i ens ho prepararem per separat, un cop per separat ho possarem en comú i que surtin les idees de cada grup. Aquesta activitat realment et fa adonar-te de la importància de saber parlar amb públic i perdre una mica el pànic escènic per que t'has de saber el teu tros bé per defençar-lo amb certa seguretat, si tu no estàs segú l'argumentació no és segura i el debat es perd.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada