divendres, 23 de desembre del 2011

Moodle

Fa poc vaig conèixer el progrma de Moodle. Uns companys de la meva classe de UDTIC van crear una plataforma de Moodle i ens van ensenyar què era i les diferents utilitats.


Moodle és un Ambient Educatiu Virtual, sistema de gestió de cursos, de distribució lliure, que ajuda als educadors a crear comunitats d'aprenentatge en línia. Aquest tipus de plataformes tecnològiques també es coneix com LMS (Learning Management System).

Aquí es pot trobar més informació: http://es.wikipedia.org/wiki/Moodle

Una bona explicació de què és i quines són les seves característiques: http://www.youtube.com/watch?v=fwlkTXoKh_s
Què és i com fer-ho servir: http://www.youtube.com/watch?v=GLIhRStFj5c

Quan a l’aula em van ensenyar el Moodle em vaig quedar molt sorpresa. Vaig pensar que era una gran idea per a les escoles.

Llavors ens van deixar entrar a una que havien creat ells i ens la van anar ensenyant a mida que la utilitzàvem tots junts. Ens van ensenyar la gran varietat de recursos que pot arribar a tenir.

En aquest moment se’m va formar un gran dubte, i els alumnes ho sabran fer servir?

La meva experiència com estudian, i com estudiant en pràctiques a l’escola em deia que fins al cicle superior no sabia fer servir l’Internet, i molt menys programes complicats com era el Moodle. En el meu cas el Moodle em costava d’entendre totalment el funcionament i aprendre’l a fer servir ara, no em volia imaginar si tingués 7 anys haver-lo d’aprendre a fer servir, i molt menys ensenyar-ho als meus pares que tampoc en sabrien. Al final de l’exposició vaig intervenir preguntant que a quina edat ells començarien a implantar aquesta pàgina. Ells em van respondre que des de cicle inicial, a el que vaig dir que no creia que fos possible ja que trobava que era un programa molt difícil pels alumnes. La seva resposta la vaig trobar brillant. Simplantarà poc a poc, les aules del cicle inicial que els costa llegir i escriure s’implantaria amb jocs a l’aula, sense haver-ho de treballar tant a casa i s’aniria incrementant els recursos a utilitzar segons la seva edat.

Això em va portar a pensar que per aconseguir aquest procés les aules haurien d’estar molt ben equipades i els mestres molt informats i segurs de com funciona el Moodle. Però ara crec que pot arribar a funcionar a una aula amb els suficients recursos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada