dimecres, 28 de desembre del 2011

Les noves Tecnologies a l’escola de pràctiques

Quan vaig estar a l’escola de pràctiques vaig preguntar sobre com tractaven les noves tecnologies. El resultat va ser bastant desastrós.


A l’aula on em trobava disposaven d’un ordinador el qual estava sempre apagat, només una vegada el vaig veure engegat perquè s’utilitzés a l’aula. Aquell dia estaven tractant les parts dels animals i va sorgir el dubte de com es deia la cresta del gall, la mestra tampoc ho sabia i va decidir mirar-ho a l’ordinador, llavors va demanar-me si la podia ajudar i vaig anar encantada, la meva sorpresa va ser quan em va dir que no sabia fer servir el Google. Llavors vaig voler pensar que aprofitant que estava allà voldria aprofitar per aprendre’n una mica i vaig voler explicar-li però em va dir que ho fes jo sola que ella aniria a buscar fotocòpies. Més tard li vaig preguntar sobre què pensava sobre les noves tecnologies, em va respondre que podrien ser interessants però que ella no les sabia fer servir per res més que no fos mirar el seu mail. La pregunta meva va ser obvia, i no t’has plantejat apuntar-te a algun curset? La seva resposta va ser contundent, no. La raó era per què ja s’havia perdut molt, estava massa atraçada com per incorporar-se, apart estava molt enfeinada anant a diferents tallers educatius sobre altres matèries que podria treure’n més profit.

Al parlar amb el mestre d’informàtica li vaig preguntar sobre com va estructurar les classes, ell em va respondre que de manera molt senzilla, tot el que feien era JClic com a reforç d’altres assignatures. Quan li vaig preguntar la raó de que ho fessin així em va respondre que era perquè ell no sabia res d’informàtica. Es veu que era el professor de música però que se’n va anar el professor que feia informàtica i ell era d’entre tots el que en sabia més, però que tot i saber-ne més que els altres no sabia fer gran cosa i l’únic que podien fer era descarregar-se JClic i classificar-ho per cursos i assignatures. La nota d’informàtica anava en funció els resultats trets en el JClic.

Des del meu punt de vista crec que es pot dir que el sistema falla. Com pot ser que el mestre de música és el que realitza les classes d’informàtica? I que la mestre tutora no sàpiga cercar les parts del gall al Google? Crec que aquesta escola hi ha una incultura informàtica molt elevada i com tots els mestres estan més o menys al mateix nivell no veuen la realitat i no i possen solució. Per mi una bona solució seria que tots els mestres de totes les escoles haguessin de fer obligatoriament tallers o cursos de renovació cada X temps que estàs a una escola per què sinó el resultat és que els alumnes no es poden beneficiar de tots els avantatges que proporcionen les noves tecnologies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada