dilluns, 28 de desembre del 2009

Cibernàrium

CIBERNÀRIUM
El Cibernàrium es troba al parc tecnològic de Barcelona nova, és un centre d’alfabetització digital orientada a les competències professionals.
En el Cibernàrium hi ha tres líneas d’activitats:
- Inicia Internet
- Créixer amb Internet
- Itineraris d’informació.
Aquestes activitats estan dirigides a tots els ciutadans a partir de 16 anys. Són càpsules de curta durada (1h-4h) i d’una gran varietat d’horaris per fer classes, hi ha 80 activitats diferents que solen durar dos sessions, no són activitats d’aprofundiment.
Amb aquest projecte es vol dur a terme la divulgació tecnològica, es a dir que moltes persones accedeixin als continguts generals de la tecnologia.
En el Cibernàrium ens han explicat que al llarg de la historia les escoles han anat canviant. Al començament hi havia l’escola filosòfica: el professor té una filosofia, una ètica i un model de vida. Es creu que el diàleg i l’escriptura són les millors formes de comunicació, són escoles del llibre sagrat, es a dir que en aquest llibre hi ha una revelació divina i de molta importància, s’estudia del llibre, amb repetició i memòria. Per començar una professió s’havia d’entrar a un gremi i aprendre del mestre.
Després hi havia l’escola burgesa: era una escola a on hi havia una disciplines civil i filosofia nacional.
L’escola reserva era per a la societat de l’espectacle, tenia una cultura occidental i de comunitat.
Les fàbriques del coneixement eren centralitzades, burocràtiques i homogeneïtzadores.
L’escola fins ara havia aixecat uns murs, d’aquesta manera estava separada de la ciutat i la societat i aconseguien que el professor fos el que ensenyés i que la seva paraula fos la millor.
Hi ha un canvi històric: En la actualitat aquests murs han caigut i l’escola està lligada a la societat i a la ciutat, els nens que van a l’escola tenen coneixements previs i tot gràcies a les noves tecnologies, per això l’escola s’ha d’avançar i equipar amb equips audiovisulas i Internet, a les escoles se’ls hi ha d’ensenyar a com fer servir aquesta tecnologia i informació.
Un cop feta aquesta explicació ens van fer un qüestionari que consistia en que ells ens presentaven tot de programes com Google, el Blog, Google Maps, Picassa, etc, i nosaltres havíem de dir si els havíem fet servir o si els coneixíem, el resultat va ser que tothom només coneixia el 10% dels programes esmentats menys el nostre professor de GTIC que coneixia entre un 50 i 60 % . És a dir, que hi ha una ignorància general molt gran. Ens van explicar un parell de programes, el VOZ ME: És un programa de lectura per invidents i el APROBBO o iGoogle que són per personalitzar el nostre escriptori general.
WEB 2.0.
La Web 2.0 vol dir que hi ha una gran democratització del accés a la informació, hi ha un gran fons documentat.
La democratització real de la participació amb la Red. És a dir, que tothom que vulgui pot crea pàgines web a on pot informar a la gent. Això té una part positiva i una negativa, la positiva és que hi pot haver molta més informació i la gent es pot expressar, la negativa és que la gent pot penjar coses que no siguin veritat.
La web 2.0 és la transició de las webs tracionals a la webs d’usuaris.
Web 1.0 / Web 2.0
Lectura. / Lectura- escriptura.
Pàgina. / Missatges, articles, post...
Estàtic. / Dinàmic.
Navegador. / Navegador, lector RSS.
Client- servidor. / Serveis web.
Webmasters. / Tots.
“Greeks” / Aficionats.

La Web 2.0:
- Confia amb els seus usuaris.
- Potencia les experiències.
- Permet jugar, provar...
- El comportament de l’usuari n o està predeterminat.
- El software millora a partir del seu ús.
- Dóna dret a barrejar.
- Està en millora eterna.
- Imposa la cultura de hacker.
La web 2.0 és de la gent, ens obliga aprendre a veure, escoltar, llegir, escriure, gestionar, innovar...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada